Մատչելիության հղումներ

Ադրբեջանին են անցնում Հայաստանի դե յուրե տարածքները. սահմանադրագետ


Սահմանադրագետ Վարդան Պողոսյան, արխիվ
Սահմանադրագետ Վարդան Պողոսյան, արխիվ

Սեփականության վկայականի էջերը թերթելով Մհեր Սիմոնյանն ասում է՝ այս օրերին այդպես էլ որևէ համոզիչ բացատրություն չստացավ՝ ինչպե՞ս ստացվեց, որ սեփականության վկայականով իրեն պատկանող տունն ու հողակտորը Ադրբեջանի տարածքում են և պետք է վերադարձվեն: Տեղի է ունեցել պատմական սխալ՝ սա է միակ բացատրությունը, որն այս ընթացքում Մհեր Սիմոյանը լսել է պաշտոնյաներից: Վերջին գործարքն էլ պետական կնիք է ստացել երկու տարի առաջ, երբ մայրը տունը նվիրել է իրեն:

«Սովետական Միության ժամանակ, ասում են, որ սխալ էին թույլ տվել, ֆսյո [վերջ. - ռուսերեն]», - «Ազատության» հետ զրույցում նշեց Սիմոնյանը:

Ինչպե՞ս են մարդիկ սեփականության վկայական ստացել, եթե այդ տարածքները դուրս են Հայաստանի դե յուրե սահմաններից: Կադաստրի կոմիտեից առաջարկեցին պատասխան ստանալու համար գրավոր հարցում ուղարկել: Իշխանությունը պնդում է՝ չորս գյուղերը, որոնք անցնելու են Ադրբեջանին, երբեք Հայաստանի տարածք չեն հանդիսացել:

Սահմանադրագետ Վարդան Պողոսյանը հակադարձում է. - «Բոլոր էդ տարածքները Հայաստանի Հանրապետության տարածք են, և հենց դա է պատճառը, որ Կիրանցի առանձին այն ժամանակվա համայնքի բնակիչներին որպես սեփականություն տրվել է Կիրանցի համայնքին պատկանող հողամաս: Կիրանցի համայնքապետը չէր կարող հողամաս տալ հարևան համայնքից կամ հարևան պետությոնւից, տվել է Կիրանց համայնքի վարչական սահմանների մեջ գտնվող հողակտորը»:

«Ադրբեջանին են անցում Հայաստանի դե յուրե տարածքները»


Վարդան Պողոսյանը հիմնավորում է՝ 2010 թվականին ընդունված «Վարչատարածքային բաժանման մասին» օրենքով սահմանվել է Ոսկեպարի, Կիրանցի և Բաղանիսի վարչական սահմանների նկարագրությունը:

«Կիրանց համայնքը գտնվում է մարզի հյուսիս-արևելյան մասում», հետո նկարագվում է ըստ քարտեզի, որ Ա-Բ հատվածում սահմանակից է կոնկրետ էս դեպքում Ադրբեջանին, Բ- Գ հատվածով՝ Բերքաբերին, աշխարհագրորեն եթե պատկերացնում եք՝ Խեյրիմլին ընկնում է դրա արանքը, այսինքն՝ առանց Խեյրիմլին ներառելու ինքը չէր կարող Բերքաբերի հետ սահման ունենար: Հենց միայն սա արդեն բավարար ապացույց է դրա համար», - պնդեց սահմանադրագետը:

Ասում է՝ եթե հակառակն է, թող իշխանությունը տրամադրի այն քարտեզները, որոնք 2010 թվականին օրենքի ընդունելիս Կադաստրի կոմիտեն ներկայացրել է Ազգային ժողով: Այդ քարտեզները ստանալու համար ընդդիմադիր պատգամավոր Տիգրան Աբրահամյանը վերջերս դիմել է Կադաստրի կոմիտե և պաշտոնական պատասխան ստացել, որ «օրենքի ընդունման համար հիմք հանդիսացած քարտեզագրական նյութեր չեն հայտնաբերվել»:

«Քարտեզները չեն տալիս, որովհետև եթե էդ քարտեզներն էլ լինեն, ապացուցելը, որ դրանք բոլորը՝ էդ չորս նախկին Ադրբեջանական ԽՍՀ գյուղերի տարածքները, այսօրվա Հայաստանի Հանրապետության տարածքի մեջ են՝ համապատասխանաբար Կիրանցի, Ոսկեպարի և Բաղանիսի, դա ապացուցված կլինի վերջնականապես, բայց մեզ չեն տալիս այդ քարեզները», - նշեց Պողոսյանը:

Վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը վերջին ասուլիսում, դրանից առաջ էլ տված հարցազրույցում 2010-ին խորհրդարան ներկայացված քարտեզների մասին հստակ չի խոսել, շատ ընդհանրական պնդել է, թե բոլոր փաստաթղթերը, որոնց մասին ընդդիմությունը բարձրաձայնել է, Կառավարության ձեռքի տակ են, այդ թվում՝ 1988 թվականի արձանագրությունները:

«Այդ փաստաթղթերը բոլորը կան, ես այնտեղ հիշում եմ, որ փաստաթղթերի թվարկումներ էին անում, բոլոր փաստաթղթերը, բնականաբար, կան, Հայաստանի Հանրապետության կառավարության տրամադրության տակ են, և դրանց հետ աշխատում են, ընդ որում՝ ոչ մեկ գերատեսչություն», - ասել է վարչապետը:

Սահմանադրագետ Վարդան Պողոսյանը համարում է, որ 1988 թվականի արձանագրությունը միակ լեգիտիմ հիմքն է, որով կարող են առաջնորդվել հանձնաժողովները սահմանազատման և սահմանագծման հարցում: Վերջին ասուլիսի ընթացքում վարչապետ Փաշինյանն ասաց, թե այդ փաստաթուղթն իրավական ուժ չունի. - «Էդ փաթեթը չի հասցրել մտնել ուժի մեջ, հասկանո՞ւմ եք»:

Սահմանադրագետը, մինչդեռ, շեշտում է՝ Խորհրդային Միության տարիներին սահմանները որոշելու իրավասություն ունեցել են կառավարությունները, որն էլ արվել է 1984-ից մինչև 1988 թվականը, երբ հայ - ադրբեջանական ողջ սահմանը սահմանազատվել է:

«Հիմա Փաշինյանն ասում է, որ այդ ամենը գոյություն չունի, մենք առաջնորդվում ենք 76 թվականի ԽՍՀՄ գլխավոր շտաբի քարտեզներով: Դա որևէ իրավաբանական հիմք չունի, որովհետև 1976 թվականին որևէ պայմանագիր ՀՍՍՀ և Ադրբեջանական ԽՍՀ միջև չի եղել, այլ վերջին սահմանը, որը որ սահմանվել է, սահմանագծվել և դեմարկացվել է, 1988 թվականինն է, որը Հայկական ԽՍՀ-ի համար ձեռնտու է եղել, Ադրբեջանը մեծ դիմադրության ճանապարհով ստիպված է եղել գնալ էդ ճանապարհով, ու հիմա Փաշինյանը թեթև ձեռքով ասում է, որ դրանք իրավաբանական ուժ չունեն», - ընդգծեց սահմանադրագետը:

Մասնագետը հանցագործություն է որակում այն, ինչ այժմ իրականացնում է Մհեր Գրիգորյանի գլխավորած հանձնաժողովը. - «Տալիս ենք առանց որևէ իրավասու մարմնի և ներպետական ընթացակարգերի համապատասխան ձևով, և դա պարզապես Սահմանադրության և մեր օրենսդրության կոպտագույն խախտում է, իսկ էն մարդիկ, որոնք որ էդ գործընթացը իրականացնում են, իրենք հանցագործություն են գործում Հայաստանի Հանրապետության քրեական օրենսգրքի իմաստով՝ դա պետական դավաճանության հանցակազմն է»:

«Պետք է ամբողջ սահմանի հարցով հասնեին համաձայնության»

Այս դեպքում, ըստ Պողոսյանի, սահմանազատման հանձնաժողովները պետք է ամբողջ սահմանի հարցով հասնեին համաձայնության, հետո Հայաստանի ներպետական օրենսդրության համաձայն այն պետք է ներկայացվեր ԱԳՆ, որն էլ իր հերթին Կառավարությանն առաջարկեր կնքել միջազգային պայմանագիր պետական սահմանը որոշելու մասին: Եթե այդ պայմանագրով նախատեսված լիներ, որ Հայաստանի օրենսդրությանը համապատասխան տարածքից որևէ փոփոխություն է լինելու, այն արդեն պետք է դրվեր հանրաքվեի, որից հետո միայն ներկայացվեր Ազգային ժողով՝ հաստատման:

Խորհրդարանի պետաիրավական հանձնաժողովի ղեկավարը հրաժարվեց արձագանքել այս հարցին, բայց իշխանությունը շարունակում է պնդել, որ Հայաստանի ինքնիշխան տարածքից ոչ մի միլիմետր չի զիջվում: Այս ընթացքում, սակայն, որևէ պաշտոնական պարզաբանում չի հնչել, թե ինչպես է պետությունը Հայաստանի տարածքից դուրս գտնվող գույքի համար տրամադրել սեփականության վկայական:

Առնչվող թեմաներով

Ուղիղ հեռարձակում

XS
SM
MD
LG