Թուրքիայից եւ Չինաստանից ապրանք ներմուծող առեւտրականներին չորեքշաբթի օրը ընդունեց Տրանսպորտի եւ կապի նախարար Մանուկ Վարդանյանը: Առեւտրականները դեռ երեկվանից բողոքում են բեռնափոխադրող ընկերությունների դեմ, որոնք ապրանքի ներմուծման համար գանձվող փոխադրման եւ այլ վճարները կրկնակի բարձրացրել են:
Անցյալ շաբաթ առեւտրականները տեղեկացել են, որ Թուրքիայից ներմուծվող ապրանքի 1 կգ-ի համար նախկին 4-ի փոխարեն պետք է վճարեն 8 դոլար, իսկ Չինաստանից ներմուծելու դեպքում 15 դոլար` նախկին 7-ի փոխարեն:
Մանուկ Վարդանյանը այսօր ընդունեց նախարարության շենքի առջեւ հավաքված առեւտրականներից 10-ին, որպեսզի լսի նրանց խնդիրը: Հանդիպմանը ներկա էին նաեւ լրագրողները:
«Օֆիսները պատճառաբանում են, որ Կառավարությունը, Տրանսպորտի նախարարությունը եւ այլ պետական կառույցներն են բարձրացրել գինը: Եթե թանկացել է, թող թանկանար 20 կամ 30 տոկոսով` ելնելով համաշխարհային գների բարձրացումից: Ինչո՞ւ է դարձել 8 դոլար: Բեռնատարում մոտ 20 տոննա բեռ է տեղավորվում, դա կազմում է մոտ 80 հազար դոլար, հիմա դարձել է 160 հազար: Ես չեմ կարծում ու բոլոր անունից եմ խոսում, որ տրանսպորտը կարող է թանկանալ 80 հազար դոլարով: Ինձ հիմնավոր պատճառներ են պետք, որ ես իմանամ իմ հետագա անելիքը, այսինքն շարունակե՞մ աշխատանքս, թե` ոչ», - ստեղծված իրավիճակն այսպես ներկայացրեց առեւտրականներից մեկը:
Նախարար Մանուկ Վարդանյանն ասաց, որ երեկ վարչապետը հանձնարարել է իրեն ուսումնասիրել հարցը եւ տեղեկանք ներկայացնել բեռնափոխադրումների վերաբերյալ:
«Բայց հարցը ուսումնասիրելիս մենք հասկացանք, որ այստեղ 3 օղակ կա: Ո՞ւմ հետ կարող եք շփվել դուք` փոխադրողի հետ, որը կազմակերպում է կարգոն, զուտ մեքենայով զբաղվողի հետ, որը բեռնատարով տեղափոխում է եւ Մաքսային ծառայության: Բեռնափոխադրումների իրականացումը մեր երկրում լիցենզավորված չէ, ազատ գործունեություն է` մասնավոր: Իրենք հայտարարությամբ, մեզ նաեւ պաշտոնական տեղեկանքներ են տվել, որ իրենց վճարները չեն թանկացել», - ասաց Վարդանյանը:
Նա առեւտրականներին վստահեցրեց, որ թանկացման հետ կապ չունեն նաեւ մաքսային մարմինները:
«Որտեղի՞ց պետք է առաջանար այդ գումարը, մաքսային որեւէ ծառայություն, որեւէ մաքսատուրք չի թանկացել: Մեքենան չի թանկացել, այսինքն այն ընկերությունները, որոնք զբաղվում են բեռ տեղափոխելով: Մնաց այս մի ծառայությունը: Ուրեմն սկզբից դուք մտնում եք այդ օֆիս, հանձնում եք ձեր բեռը եւ այնտեղ իրենց հետ պայմանավորվում եք», - ասաց նախարարը:
Նախարարին հարցին, թե արդյո՞ք այդ ընկերությունների հետ կնքած պայմանագրեր ունեն, առեւտրականները պատասխանեցին, որ չունեն:
Պարզվեց, որ նրանցից ոչ մեկը մասնավոր ընկերության հետ պայմանագիր չի կնքում, փոխարենը պայմանավորվածություն է ձեռք բերում, որ իր ապրանքը հասցվի Հայաստան, որի դիմաց վճարում եւ ստանում է հաշիվ-ապրանքագիր:
Պայմանագրի բացակայության դեպքում Մանուկ Վարդանյանը առեւտրականներին խորհուրդ տվեց դիմել դատախազություն: Այս խորհուրդը առեւտրականներին այնքան էլ չգոհացրեց:
Առեւտրականները պահանջեցին, որ իրենց տրամադրվի պաշտոնական գրություն այն մասին, որ Կառավարությունը մաքսատուրքի փոփոխություն չի իրականացրել: Նախարարը խոստացավ դա անել առաջիկա օրերի ընթացքում:
Անցյալ շաբաթ առեւտրականները տեղեկացել են, որ Թուրքիայից ներմուծվող ապրանքի 1 կգ-ի համար նախկին 4-ի փոխարեն պետք է վճարեն 8 դոլար, իսկ Չինաստանից ներմուծելու դեպքում 15 դոլար` նախկին 7-ի փոխարեն:
Մանուկ Վարդանյանը այսօր ընդունեց նախարարության շենքի առջեւ հավաքված առեւտրականներից 10-ին, որպեսզի լսի նրանց խնդիրը: Հանդիպմանը ներկա էին նաեւ լրագրողները:
«Օֆիսները պատճառաբանում են, որ Կառավարությունը, Տրանսպորտի նախարարությունը եւ այլ պետական կառույցներն են բարձրացրել գինը: Եթե թանկացել է, թող թանկանար 20 կամ 30 տոկոսով` ելնելով համաշխարհային գների բարձրացումից: Ինչո՞ւ է դարձել 8 դոլար: Բեռնատարում մոտ 20 տոննա բեռ է տեղավորվում, դա կազմում է մոտ 80 հազար դոլար, հիմա դարձել է 160 հազար: Ես չեմ կարծում ու բոլոր անունից եմ խոսում, որ տրանսպորտը կարող է թանկանալ 80 հազար դոլարով: Ինձ հիմնավոր պատճառներ են պետք, որ ես իմանամ իմ հետագա անելիքը, այսինքն շարունակե՞մ աշխատանքս, թե` ոչ», - ստեղծված իրավիճակն այսպես ներկայացրեց առեւտրականներից մեկը:
Նախարար Մանուկ Վարդանյանն ասաց, որ երեկ վարչապետը հանձնարարել է իրեն ուսումնասիրել հարցը եւ տեղեկանք ներկայացնել բեռնափոխադրումների վերաբերյալ:
«Բայց հարցը ուսումնասիրելիս մենք հասկացանք, որ այստեղ 3 օղակ կա: Ո՞ւմ հետ կարող եք շփվել դուք` փոխադրողի հետ, որը կազմակերպում է կարգոն, զուտ մեքենայով զբաղվողի հետ, որը բեռնատարով տեղափոխում է եւ Մաքսային ծառայության: Բեռնափոխադրումների իրականացումը մեր երկրում լիցենզավորված չէ, ազատ գործունեություն է` մասնավոր: Իրենք հայտարարությամբ, մեզ նաեւ պաշտոնական տեղեկանքներ են տվել, որ իրենց վճարները չեն թանկացել», - ասաց Վարդանյանը:
Նա առեւտրականներին վստահեցրեց, որ թանկացման հետ կապ չունեն նաեւ մաքսային մարմինները:
«Որտեղի՞ց պետք է առաջանար այդ գումարը, մաքսային որեւէ ծառայություն, որեւէ մաքսատուրք չի թանկացել: Մեքենան չի թանկացել, այսինքն այն ընկերությունները, որոնք զբաղվում են բեռ տեղափոխելով: Մնաց այս մի ծառայությունը: Ուրեմն սկզբից դուք մտնում եք այդ օֆիս, հանձնում եք ձեր բեռը եւ այնտեղ իրենց հետ պայմանավորվում եք», - ասաց նախարարը:
Նախարարին հարցին, թե արդյո՞ք այդ ընկերությունների հետ կնքած պայմանագրեր ունեն, առեւտրականները պատասխանեցին, որ չունեն:
Պարզվեց, որ նրանցից ոչ մեկը մասնավոր ընկերության հետ պայմանագիր չի կնքում, փոխարենը պայմանավորվածություն է ձեռք բերում, որ իր ապրանքը հասցվի Հայաստան, որի դիմաց վճարում եւ ստանում է հաշիվ-ապրանքագիր:
Պայմանագրի բացակայության դեպքում Մանուկ Վարդանյանը առեւտրականներին խորհուրդ տվեց դիմել դատախազություն: Այս խորհուրդը առեւտրականներին այնքան էլ չգոհացրեց:
Առեւտրականները պահանջեցին, որ իրենց տրամադրվի պաշտոնական գրություն այն մասին, որ Կառավարությունը մաքսատուրքի փոփոխություն չի իրականացրել: Նախարարը խոստացավ դա անել առաջիկա օրերի ընթացքում: