Գազայի պատերազմն ու սոցիալական ցանցերը

Մարտական գործողությունների հետևանքով ավերակների վերածված տներ Գազայի հատվածում, 4-ը օգոստոսի, 2014թ․

Գազայում ընթանում են ցամաքային պատերազմական գործողություններ, որոնց զուգահեռ պատերազմ է ընթանում նաև համացանցում:

Որոշ կարծիքների համաձայն, հակամարտության ընթացքում սոցիալական ցանցերի առավել ակտիվ օգտագործումը փոխում է այն, թե ինչպես են ընկալվում այս պատերազմն ու պատերազմող կողմերը:

«Թվիթերում նախկինում շատ իսրայելցիներ կային, սակայն այս անգամ նույն կայքում կան բազմաթիվ պաղեստինցիներ: Նման բան մինչ այժմ տեղի չէր ունեցել», - ասում է «Նոր Ամերիկա» հիմնադրամի անդամ Լիզա Գոլդմանը:

Պաղեստինամետ «Երուսաղեմ» հիմնադրամի գործադիր տնօրեն Յուսեֆ Մունայերը պնդում է, որ տարածաշրջանում լուրերի լուսաբանումը նախկինում իսրայելամետ է եղել, սակայն պաղեստինցիների ակտիվությունը սոցիալական ցանցերում փոփոխություններ է առաջացրել լրատվության ոլորտում:

«Տեղեկատվական շուկան ստիպում է լրատվամիջոցներին տեղեկությունները ներկայացնել առավել ժողովրդավարական եղանակով», - ասում է Մունայերը:

Իսրայելի կառավարությունը նույնպես գիտակցում է նոր տեխնոլոգիաների ներուժը:

«Հանրային դիվանագիտության առումով սոցիալական մեդիան և ավանդական լրատվամիջոցները հավասարազոր են», - ասում է Վաշինգտոնում Իսրայելի դեսպանության թվային տեխնոլոգիաների գծով տնօրեն Ջեդ Շեինը՝ զգուշացնելով սակայն, որ սոցիալական մեդիան իրականում ճշգրիտ չի ներկայացնում հասարակության կարծիքը:

«Մեկնաբանություններ և արձագանքներ հաճախակի հրապարակում են ծայրահեղ հայացքներ ունեցող մարդիկ», - ասում է նա:

Չնայած սոցիալական մեդիան մեծ ժողովրդականություն է վայելում, սակայն դրա արդյունավետությունը ներկայիս հակամարտության ընթացքում դեռևս չի ենթարկվել գիտական վերլուծության: Որոշ փորձագետներ պնդում են, որ տեղում՝ դեպքերի ավանդական լուսաբանումը իրականում ավելի մեծ ազդեցություն ունի:

«Արաբերեն տիրապետող բազմաթիվ լրագրողներ արդեն բավականին երկար ժամանակ են աշխատում տարածաշրջանում և շատ լավ են ճանաչում Գազան», - ասում է Լիզա Գոլդմանը:

Բացի այդ, աշխարհում մարդկանց մեծամասնությունը լուրերին դեռևս ծանոթանում է ավանդական լրատվամիջոցներից: