Սահմանադրական դատարանի (ՍԴ) նախագահը Վահե Գրիգորյանն է, այսօր «Ազատության» հետ զրույցում նման համոզմունք հայտնեց նախկին զինդատախազ, գլխավոր դատախազի նախկին տեղակալ, իրավագետ Գագիկ Ջհանգիրյանը՝ շեշտելով, որ 2018 թվականի ապրիլի 9-ից հետո, երբ ամբողջությամբ ուժի մեջ է մտել նոր Սահմանադրությունը, Սահմանադրական դատարանում կարող են գործել միայն դատավորներ:
Հետևաբար, ըստ նրա, Հրայր Թովմասյանը ո՛չ դատարանի նախագահ կարող է լինել, ո՛չ էլ անդամ։
Ջհանգիրյան. - Մենք էս մի ամբողջ տարին գործ ենք ունեցել, քանի որ Սահմանադրությունն էլ է օրենք, օրենքով չնախատեսված դատարանի որոշումների հետ, այսինքն՝ ոչ պատշաճ դատարանի որոշումների հետ։
«Ազատություն». - Ոչ իրավազոր որոշումներ է կայացրե՞լ։
Ջհանգիրյան. - Այո՛, հիմա ես ասում եմ՝ մեր ամբողջ Սահմանադրական դատարանն անցած մեկ տարի եղել է օրենքով չնախատեսված դատարան և գործել է որպես ոչ պատշաճ դատական ատյան։ Հիմա էդ խնդիրը պետք է լուծում ստանա։ Վահե Գրիգորյանը սահմանադրական լուծում է առաջարկել։
«Ազատություն». - Հիմա ստեղծված իրավիճակում նա՞ է Սահմանադրական դատարանի նախագահը։
Ջհանգիրյան. - Քանի որ այսօր մենակ Վահե Գրիգորյանն է դատավոր, ինքը հա՛մ նախագահն է, հա՛մ դատավորն է, որովհետև այնտեղ այլ դատավոր չկա, մյուսն՝ արձակուրդի մեջ է։
«Ազատություն». - Հրայր Թովմասյանը չպե՞տք է գնա աշխատանքի։
Ջհանգիրյան. - Հրայր Թովմասյանը չի կարող Սահմանադրական դատարանում ո՛չ նախագահ լինել, ո՛չ դատավոր լինել, որովհետև ինքն ընտրվել է Սահմանադրական դատարանի անդամ, այնուհետև դարձել է նախագահ: Թող Թովմասյանն ինքն ասի, ինքն է էդ Սահմանադրության հեղինակներից մեկը։
«Ազատություն». - 213 հոդվածը նրան թույլ չի՞ տալիս պաշտոնավարել մինչև իր լիազորությունների ավարտը։
Ջհանգիրյան. - Ո՛չ, նա Սահմանադրական դատարանի անդամով է երկարաձգվել, ոչ թե նա համարվել է դատավոր։ Թող իրենք պարզեն, թե ինչո՞ւ են էսպես անորակ, խոտան Սահմանադրության տեքստ պատրաստել, որ այսօր էլ էսպիսի խոչընդոտ է լինում։
«Ազատություն». - Հիմա Հրայր Թովմասյանը հրաժարակա՞ն պետք է ներկայացնի։
Ջհանգիրյան. - Ես չեմ կարող ասել, իրենց որոշումն է։
«Ազատություն». - Քանի դեռ Հրայր Թովմասյանը ղեկավարում է Սահմանադրական դատարանը, Դուք կարծում եք, որ այդ մարմինն իրավազոր չէ որևէ որոշում կայացնել։
Ջհանգիրյան. - Էլ չի ղեկավարում, ինքն, ըստ էության, չէր կարող ղեկավարել 2018 թվականի ապրիլի 9-ից։
Անդրադառնալով առաջին ատյանի դատավորի կողմից Ռոբերտ Քոչարյանի գործը կասեցնելու և այն Սահմանադրական դատարան ուղարկելու որոշմանը՝ Գագիկ Ջհանիգրյանն ասաց, որ այդտեղ միտում է տեսնում:
Ավելին՝ նա չի բացառում, որ Դավիթ Գրիգորյանը որոշակի ծրագիր է իրականացնում․ - «Թե՛ խափանման միջոցի որոշման հետ կապված, թե՛ Սահմանադրական դատարան դիմելու, կասեցնելու որոշման հետ կապված, ինձ թվում էր, որ էդ դատավորը ինչ-որ ծրագիր է իրականացնում, հատուկ միտում ունի: Որովհետև կասեցրեց ու անմիջապես քրեական գործի նյութերն էլ ուղարկեց Սահմանադրական դատարան: Սահմանադրական դատարանը գործի նյութերի հետ բացարձակ խնդիր չուներ»:
Ինչ վերաբերում է հարցին, թե արդյո՞ք Վերաքննիչ դատարանը կարող է բեկանել առաջին ատյանի դատարանի որոշումը, թե՞, ինչպես պնդում են Քոչարյանի պաշտպանները, պետք է չբավավարի բողոքը և գործը թողնի Սահմանադրական դատարանի քննությանը, Գագիկ Ջհանգիրյանը պնդեց, որ Վերաքննիչը միանշանակ իրավունք ունի բեկանել առաջին ատյանի դատարանի որոշումը, քանի որ գործի վարույթի կասեցման որոշումը բողոքարկման ենթակա է: Հետևաբար, եթե առաջին ատյանի որոշումը չի մնում ուժի մեջ և բեկանվում է Վերաքննիչում, ապա դադարում է ուժի մեջ մնալ նաև Սահմանադրական դատարան ուղարկելու որոշումը:
Մինչդեռ այսօր հայտնի դարձավ, որ Սահմանադրական դատարանը վարույթ է ընդունել Քոչարյանի դիմումները՝ խափանման միջոց կիրառելու հիմքերի, քրեական գործի վարույթը կամ քրեական հետապնդումը բացառող հանգամանքների և Սահմանադրական կարգի տապալման հոդվածը սահմանադրականության հարցը քննարկելու վերաբերյալ:
Գագիկ Ջհանգիրյանի համոզմամբ, սակայն, նույնիսկ եթե Սահմանադրական դատարանը ի վերջո վարույթ ընդունի դատավորի դիմումը, մինևնույն է, այն, որ Ռոբերտ Քոչարյանը տապալել է սահմանադրական կարգը, ապացուցվում է նրա գործողություններով․Քոչարյանն իրավունք չուներ արտակարգ դրություն հայտարարել և Զինված ուժերը կիրառել:
«Սահմանադրության անցումային դրույթներում ասվում էր՝ արտակարգ դրության ռեժիմը սահմանվում է հին կարգով, այսինքն 95 թվականի խմբագրությամբ սահմանված կարգով, ըստ էության մինչև 2007 թվականի նոյեմբերի 25-ը: Որովհետև նոյեմբերի 25-ին լրանում էր Սահմանադրության երկու տարին: Դրանից հետո կամ էդ ընթացքում պետք է ընդունված լիներ օրենք արտակարգ դրության իրավական ռեժիմի մասին: Այսինքն 2007 թվականի նոյեմբերի 25-ից հետո իրավաբանորեն արտակարգ դրություն սահմանելու մասին հրամանագիր ստորագրելու լիազորություն չուներ: Սա մեկ: Սա Սահմանադրությունն էր արգելում: Երկրորդ, արտակարգ դրության ժամանակ իրավունք չուներ Զինված ուժերը կիրառել, կամ Պաշտպանության նախարարությանը մասնակից դարձնել: Ինչո՞ւ: Որովհետև Զինված ուժերի կիրառման կամ օգտագործման լիազորությունը նախագահին տրված էր ոչ թե 14-րդ կետով, այլ 13-րդ կետով․ էդ ժամանակ պետք է անպայման հայտարարվեր ռազմական դրություն: Իսկ ռազմական դրություն կարող էր հայտարարվել Հայաստանի Հանրապետության վրա զինված հարձակման, այդպիսի հարձակման իրական վտանգի և պատերազմ հայտարարելու դեպքում»:
Ջհանգիրյանի խոսքով, Զինված ուժերի կիրառումը արդեն բավարար է փաստելու, որ սահմանադրական կարգի տապալում է տեղի ունեցել․ - «Որովհետև ապօրինի է կիրառել: Եթե նա կիրառած լիներ իր լիազորությունների շրջանակում, որևէ խնդիր չէր առաջանա»:
Հարցազրույցն ամբողջությամբ կարող եք դիտել այստեղ.