Մատչելիության հղումներ

«Նոր ժամանակներում պոեզիայի դերը մարդու հոգին կենդանի պահելն է»


Գրախանութ Երևանում, արխիվ
Գրախանութ Երևանում, արխիվ

20 տարեկան չկար Արփի Ոսկանյանը, երբ 1996 թվականին առաջին պատմվածքներն ու բանաստեղծությունները տպագրեց մամուլում և միանգամից մուտք գործեց գրականություն որպես երիտասարդ տաղանդավոր մարդ, որի հետ կարելի էր համաձայնել կամ ոչ, բայց չտեսնել նրան՝ անհնար էր, քանի որ մուտք էր գործել գրականություն իր ասելիքով և իր ոճական առանձնահատկությամբ:

Արդեն երկու տասնամյակից ի վեր նրա ստեղծագործական գործունեությունն ամփոփված է տարբեր տարիներին հրատարակած բանաստեղծական և արձակ մի շարք ժողովածուներում, նաև՝ մամուլի էջերում:

Եվ ահա առաջիկայում գրական հանրությունը հնարավորություն կունենա ընթերցել հեղինակի ևս երկու նոր ժողովածուները, որոնք, ինչպես նշում էր Արփի Ոսկանյանը «Ազատության» հետ զրույցի ընթացքում, լույս կտեսնեն մինչև հունիս:

Արփի Ոսկանյանի համոզմամբ՝ ստեղծագործական ազատությունը և տպագրվելու, սոցիալական ցանցերում սեփական ստեղծագործությունները ներկայացնելու անսահման հնարավորությունները շատերին են բերում գրականություն, և հիմա յուրաքանչյուրն ունի իր ընթերցողը: Ասում էր՝ այսօր յուրաքանչյուրը կարող է «ունենալ իր երկրպագուների բանակը, և՛ ընթերցողը, և՛ երկրպագուները»: «Երբեմն տեսնում եմ Ֆեյսբուքում, օրինակ, որ էդպես շատ միջին բաներ գրելով, բայց մարդիկ հազարավոր լայքերի մինչև հասնում են: Բայց դա, խոշոր հաշվով, և՛ բնական է, և՛ ողջունելի է, այսինքն՝ էդ մարդիկ ունեն պահանջը դրա, և ամեն առաջարկ գտնում է իր հասցեատիրոջ», - նշեց նա:

«Ի՞նչ է այսօր անհրաժեշտ պոետին, բանաստեղծին, առհասարակ՝ մեր միջավայրը զարգացման համար հնարավորություն տալի՞ս է», - «Ազատության» այս հարցին Արփի Ոսկանյանն արձագանքեց․ - «Գիտե՞ք, ըստ էության, նախկինում չկար, դժվար էր, պետք է երկիրը բաց լիներ, երկիրը ունենար ակտիվ շփումներ, հիմա էդ խոչընդոտը չկա, որովհետև ինտերնետը ազատ է, և յուրաքանչյուրը․․․ Ուղղակի հիմա կա մի ուրիշ դժվարություն՝ ինչպե՞ս կողմնորոշվել ինտերնետի էդ անսահմանության մեջ, ինչպե՞ս գտնել հենց էն որակյալ, լավ առաջարկը, որը քեզ պետք է, ինչպե՞ս իմանալ, օրինակ, ինչ է կատարվում, ենթադրենք, Ամերիկայում, կամ Անգլիայում, կամ Ֆրանսիայում, կամ Հնդկաստանում, պոեզիան ինչպիսին է»:

«Նոր ժամանակներում առհասարակ պոեզիայի դերը մարդուն կենդանի պահելն է, մարդու հոգին կենդանի պահելն է, դիպչելն է այնպիսի կետերի մարդու մեջ, որոնց հնարավոր չէ դիպչել, ասենք, արձակով, կամ ավելի դժվար է: Եվ ինչպես գտնել հենց են պոետներին, հենց էն պոեզիան, որը ոչ միայն հետաքրքիր է ինքնին իբրև գրականություն, այլև էդ գրականության մեջ ինչ-որ մի բան է փոխում, շարունակում է էդ գրականության ընթացքը: Այսինքն՝ դրա համար, այնուամենայնիվ, բավարար պայմաններ և բավարար ինֆորմացիա չկա: Էդ բանը պիտի անեին գրական պարբերականները և միգուցե որոշ չափով նաև Գրողների միությունը, բայց ես, լինելով պրոցեսի մեջ, հասկանում եմ, որ այդ բացը կա», - նշեց բանաստեղծուհին:

Նա հայտնեց, որ պատրաստվում է մինչև հունիս հրատարակել «Քաղաքական հանելուկները», որը «քաղաքական պոեզիա է և շատերին լավ ծանոթ, «Հայկական ժամանակ»-ում պարբերաբար տպվում էր», և իր ծաղրանկարները նաև, ու «Մեղրամիս» վեպը՝ «էլի քաղաքական վեպ է»: «Ըստ էության, հիմնականում վեպը իմ և ամուսնուս՝ արձակագիր Համբարձում Համբարձումյանի այցն է Ավստրիա՝ մեր ամուսնության առաջին տարում, ու նաև, իհարկե, մեր Հայաստանի՝ էն ժամանակ փոխվող, հիմա նաև արդեն փոխված իրականության մասին է: Նույնիսկ հիմա դեռ շարունակում եմ վրան փոփոխությունները անել», - ասաց Արփի Ոսկանյանը:

Ուղիղ հեռարձակում

XS
SM
MD
LG