Մատչելիության հղումներ

«Բարձրագույն կրթության մասին» օրենքը չի լուծի ոլորտի առանցքային խնդիրները. փորձագետ


Շուրջ երեք տարի մշակվող «Բարձրագույն կրթության մասին» օրենքի նախագիծն այսօր չորս ժամ քննարկվեց Ազգային ժողովի կրթության ու գիտության հանձնաժողովի հրավիրված լսումների ընթացքում։

Ըստ կառավարության նախագծի, նպատակը բուհերի ակադեմիական, կառավարման, ֆինանսական հարաբերությունների ընդհանուր սկզբունքների մշակումն է։

«Օրենքը նախ և առաջ չպետք է խոչընդոտի ոլորտի զարգացմանը», - 40 էջանոց նախագիծը ներկայացնելիս ասաց Կրթության ր գիտության նախարար Լևոն Մկրտչյանը: Ապա օրենքի ոլորտի մարտահրավերներից խոսելիս՝ հիմնականում շեշտեց բուհերում աշխատող դասախոսական և ղեկավար կազմի տարիքի հարցը. միջին տարիքի մասնագետները, ըստ վիճակագրության, բուհերից գրեթե բացակայում են։

Մեկ այլ խնդիր, որը կփորձեն լուծել, բուհերում հակակշռումների համակարգի ներդրումն ․ - «Օրենքը նաև ենթադրում է կառավարման համակարգի հավասարակշռություն: Փորձել ենք իսկապես խոշորացնել, ուժեղացնել համալսարանական խորհուրդների դերակատարումը, և եռանկյունին՝ ռեկտոր-համալսարանական խորհուրդ-գիտխորհուրդ,ավելի իշխանության բալանսավորումը իրականացնել»:

Այնուամենայնիվ, ըստ նախագծի, բուհի գիտխորհրդի նախագահը կարող է լինել ռեկտորը։ Սա գրավել էր ընդդիմադիր «Բարգավաճ Հայաստանի» ներկայացուցիչ Նաիրա Զոհրաբյանի ուշադրությունը, ով ասաց, թե նախնական քննարկումներից սպասում էր «ավելի ամբիցիոզ նախագծի»։

Պատգամավորի կարծիքով՝ օրենքը իրական հակակշիռների մեխանիզմ չի ներդնի․ - «Մեզ շատ ոգևորեց նախնական քննարկումների ժամանակ էն գաղափարը, որ ստեղծվելու է ռեկտորներին հակակշիռ գիտական խորհուրդ, որը ունենալու է բացարձակ ինքնավարություն, և որը իրականում լինելու է լուրջ հակակշիռ: Որովհետև միայն իրական հակակշիռների դեպքում մենք կարող ենք խոսել որակական առաջընթացի մասին: Բայց, չգիտես ինչու, միգուցե այն պատճառով, որ ռեկտորները հավաքվեցին և գնացին մի շատ ավելի բարձր տեղ և խնդիրները կարգավորեցին, էդ հարցը «ջրվեց-գնաց» և օրակարգից դուրս եկավ: Հիմա գոնե, մենք կարծում ենք, որ գիտխորհրդի նախագահը ռեկտորը չպիտի լինի»:

Պատգամավոր Սերգեյ Բագրատյանը, 70 տարեկանի սահմանափակումը անգամ մարդու իրավունքների խախտում համարեց․ - «Նվազագույն քննադատության չի դիմանում նույնիսկ այն կետը, որ ցանկանում եք մոտենալ եվրոպական կրթական չափորոշիչներին։ Աշխարհում ընդունված կա էյջիզմ հասկացությունը, որը նշանակում է տարիքային խտրականություն»:

Քննարկմանը ներկա ԲՈՀ-ի ղեկավար Լիլիթ Արզումանյանը մինչև բովանդակային հարցերին անդրադառնալը, խոսեց «Բարձրագույն կրթության մասին» օրենքում տեղ գտած հայերենի սխալների մասին․ - «Օրենք գրված է շատ վատ հայերենով, ուղղակի խայտառակ հայերենով»:

«Բարձրագույն կրթության մասին» օրենքի նախագիծը մանրամասն ուսումնասիրած փորձագետ Արևիկ Անափիոսյանը մեծ փոփոխությունների ակնկալիք չունի, պնդում է, թե տասնյակ հոդվածներից որևէ մեկը չի անդրադառնում Հայաստանի բարձրագույն կրթության, իր կարծիքով 3 գլխավոր խնդիրներին՝ բուհական ինքնավարությանը, ակադեմիական ազատությանը և բուհերի իրական ապաքաղաքականացմանը։

«Ունենք մի էսպիսի տող, որտեղ ասվում է՝ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների կառավարման խորհուրդներ կազմը հաստատելու է վարչապետը: Վարչապետը լինելու է հանրապետության գործադիր իշխանության ղեկավարը, ըստ մեր նոր Սահմանադրության: Այսինքն, էլ հարց չի մնացել լուծելու, պիտի վարչապետը բուհերի կառավարման խորհուրդները հաստատի»:

Ուղիղ հեռարձակում

XS
SM
MD
LG