Մատչելիության հղումներ

Խորհրդարանն առաջին ընթերցմամբ ընդունեց «Պետական պարտքի մասին» օրենքի փոխոխությունները


Ազգային ժողովն այսօր առաջին ընթերցմամբ ընդունեց «Պետական պարտքի մասին» օրենքում փոփոխություններ առաջարկող օրինագիծը, որով Կառավարությունը հնարավորություն կստանա պարտքի թույլատրելի շեմը գերազանցող վարկեր վերցնել:

Կողմ էր իշխող կոալիցիան, ընդդիմությունը՝ «Ելք»-ն ու «Ծառուկյան» դաշինքը դեմ քվեարկեցին:

Ըստ գործող օրենքի, Կառավարության վերցրած պարտքը չպետք է գերազանցի երկրի համախառն ներքին արդյունքի 60 տոկոսը: Օրենքն արգելում է Կառավարությանը նոր վարկ վերցնել, եթե այդ վարկով պետական պարտքը կգերազանցի տնտեսության ՀՆԱ-ի 60 տոկոսը:

Այսօր առաջին ընթերցմամբ ընդունված օրինագիծը թեև չի բարձրացնում 60 տոկոսի շեմը, սակայն վերացնում է այն գերազանցելու սահմանափակումը: Նոր պարտք վերցնելու դեպքում, սակայն, Կառավարությունը պետք է հստակ ծրագիր ներկայացնի, թե ինչպես է հետագայում պարտքի բեռը նվազեցնելու և թույլատրելիի սահմաններում պահելու: Iսկ վերցրած վարկերը պետք է ծախսի միայն այնպիսի ծրագրերի վրա, որոնք կնպաստեն տնտեսական աճին:

Քվեարկությունից առաջ «Ծառուկյան» դաշինքի պատգամավոր Նաիրա Զոհրաբյանն ասաց, որ փոփոխությունները անընդունելի են․ առանց այդ էլ մյուս տարի արդեն Հայաստանի յուրաքանչյուր քաղաքացու վրա 2200 դոլարի պարտք է ծանրանալու․ - «Այս նախագծի նպատակը մեկն է՝ հերթական անգամ ներգրավել արտաքին պարտք: Սա անընդունելի է: Երեկ այստեղ տասը անգամ նույն հարցին, թե ինչպես են ծախսվել պարտքերը, Կառավարության ներկայացուցիչը ինչի մասին ասես խոսեց, մնում էր օպերայի խաղացանկը հրապարակեր, հրաժարվեց պատասխանել այդ հարցին»:

Արդեն վերցված վարկերի արդյունավետության մասին Ֆինանսների նախարարին երեկվա քննարկման ժամանակ հարցեր ուղղեցին թե՛ «Ելք», թե՛ «Ծառուկյան» խմբակցությունների պատգամավորները:

Միքայել Մելքումյանին («Ծառուկյան») Ֆինանսների նախարարի պատասխանը չգոհացրեց և նա փորձեց ավելի կոնկրետ պատասխան ստանալ․ - «Արդյունավետ ծախսվե՞լ է, թե՞ ոչ: Ասեք՝ այո կամ ոչ»:

Ֆինանսների նախարար Վարդան Արամյանն արձագանքեց․ - «Հարցի պատասխանը հետևյալն է․ միջազգային կառույցները իրենց կողմից տրամադրված վարկերի վերաբերյալ ունենում են նաև արդյունքային ցուցանիշները: Այն բոլոր վարկային ծրագրերը, որոնք որ, Ձեր ասած, արարդյունավետ են, դրանք ընկնում են սև ցուցակի մեջ․․․ Հայաստանը համարվում է որպես լավագույն ցուցանիշներ ունեցող երկիր»:

Արամյանը երեկ տեղի ունեցած քննարկումների ժամանակ նշել էր, որ Կառավարության պարտքը այս տարի կկազմի ՀՆԱ-ի 55 տոկոսը, իսկ հաջորդ տարի այդ հարաբերակցությունը կիջեցնեն 1 տոկոսով:

Իսկ օրինագիծը պարտքի հետ կապված խնդիրներ չի հարուցի․ - «Այդ մասը հանում ենք, իմպերատիվ չասի՝ 60 տոկոսը անցավ, ուրեմն վերջ, ուղղակի որևէ բան դու չես կարող անել: Այսինքն, ճանապարհը սարքեցիր, ընդամենը մեկ կիլոմետր է մնացել, որ ավարտին հասցնես․․․ էնպես չլինի, որ ասի՝ վերջ, ոչ մի բանի էլ ձեռ չտաս: Պրոբլեմային ա, մենք մինչև վերջ պետք է հասցնենք, որպեսզի տնտեսական ենթակառուցվածքներս աշխատեն, տնտեսությանս օգուտ տան, որ ես կարողանամ կանխիկ հոսքեր ձևավորեմ և արդյունավետ իմ պարտքը կառավարեմ»:

Ուշագրավ է, որ հանելով Կառավարության պարտքի թույլատրելի սահմանաչափը խախտելու արգելքը, այսօր խորհդրարանը նույն արտահերթ նիստի ընթացքում հավանության արժանացրեց Ասիական զարգացման բանկին 40 միլիոն դոլարի բյուջետային նոր վարկ վերցնելու օրինագծին:

Արտահերթ նիստում քննարկվեցին և ընդունվեցին նաև ծավալուն այլ օրինագծեր, ասենք՝ «Ընտանեկան բռնության դեմ» օրինագիծը կամ Հարկային օրենսգրքում առաջարկվող փոփոխությունները:

Պատգամավորները քննարկումներից առաջ դժգոհեցին կառավարության այս գործելաոճից:

«Այսպես չի կարելի: Հանգիստ ընթացակարգով բերեք քննարկենք, մանրամասն հասկանանք ինչ ա կատարվում, ինչ ա փոխվում․․․ Դաստաներով էս օրենքները գալիս են վերջին օրերին, մտնում են խորհրդարան: Ինչի՞ ա վերջում գալիս: Ես չեմ հասկանում», - տարակուսեց Էդմոն Մարուքյանը («Ելք»):

Հայաստանի համախառն ներքին արդյունքը 2016 թվականին կազմել է 10.55 միլիարդ դոլար, իսկ Հայաստանի ողջ պետական պարտքը այժմ 6.4 միլիարդ է կազմում, այսինքն՝ ավելին է քան 60 տոկոսը: Սակայն Հայաստանը դեֆոլտի մեջ չէ՝ շնորհիվ դեռ երկու տարի առաջ կատարված օրենսդրական փոփոխությունների․ 2015-ին, դարձյալ արտահերթ նիստում ընդունված օրինագիծը հաշվարկներից դուրս թողեց Կենտրոնական բանկի վերցրած վարկերը:

Եթե մինչ այդ օրենքի սահմանափակումները գործում էին ողջ պետական պարտքի համար, որը Կառավարության և Կենտրոնական բանկի պարտքերի հանրագումարն է, փոփոխություններից հետո օրենսդրական սահմանափակումները սկսեցին գործել միայն Կառավարության պարտքի համար, որը այս տարվա նոյեմբերի դրությամբ կազմել է մոտ 5.8 միլիարդ դոլար, կամ՝ ՀՆԱ 55 տոկոսը:

Ըստ տնտեսագետ Վահագն Խաչատրյանի, «Պետական պարտքի մասին» գործող օրենքն արդեն իսկ խախտվում է: Բացի ՀՆԱ 60 տոկոսը չհատելու սահմանափակումից, օրենքը նաև սահմանում է, որ եթե Կառավարության պարտքը արդեն հատել է համախառն ներքին արդյունքի 50 տոկոսը, ապա հաջորդ տարվա բյուջեի պակասուրդը չպետք է գերազանցի վերջին երեք տարիների միջինացված համախառն ներքին արդյունքի երեք տոկոսը:

Ըստ տնտեսագետի, Կառավարութան պարտքը հատել է 50 տոկոսի շեմը, իսկ միջինացված պակասուրդը երեք տոկոսից ավելի է․ - «Ես հիմա կարող եմ ասել, որ Հայաստանի Հանրապետությունը, ըստ գործող օրենքի, դեֆորլտի վիճակում ա»:

XS
SM
MD
LG