Նրանցից մեկը փորձում էր շենքի դռներից ներս մտնել եւ բացատրություն պահանջել առարկայական հանձնաժողովի նախագահ Ռիտա Սաղաթելյանից՝ դիմորդներին հոգեբանական ճնշման ենթարկելու եւ իր խոսքերով` մանկավարժին ոչ վայել կեցվածքի համար:
Նրա վկայությամբ, տիկին Սաղաթելյանը քննության ժամանակ պատուհանին մոտեցած մի դիմորդի ծաղրելով ասել էր` «Կարծում էի, քեզ ուզում ես դուրս նետել», ինչը լուրջ հոգեբանական խնդիրներ էր առաջացրել պատանու մոտ: Նման բազմաթիվ փաստեր էին վկայակոչում նաեւ մյուսները, եւ առավել զայրացած էին ոչ այնքան ցածր գնահատումից, որքան բարոյահոգեբանական մթնոլորտից :
«Քննում էին ու երեխաների վրա ծիծաղում»,- վկայեց քննությունից դուրս եկած դիմորդը,- «Բարոյահոգեբանական մթնոլորտը հենց այդ քմծիծաղն է: Դիմորդի պատասխանը չեն ասում `ճի՞շտ է, թե՞ սխալ: Արհամարհական քմծիծաղ են տալիս»:
Դիմորդներն ու մասնագետները նման կեցվածքը պատահական չէին համարում, գտնելով, որ դա հոգեբանական ճնշման ենթարկելու ձեւ է: Նրանք պատահական չէին համարում նաեւ հանձնաժողովի նախագա հի արդեն սովորական դարձած այն ելույթներն ու հայտարարությունները, թե «դիմորդներն անգրագետ են, քիչ են կարդում, գրականութունից գաղափար չունեն»: Մասնագետները համոզված էին, որ հանձնաժողովի համար նման փաստերն ընդամենը «շիրմա» են եւ հանրության ուշադրությունը շեղելու ձեւ:
«Մեկի պատասխանը լսել ենք. ենթակայական դերբայը ենթադրական եղանակից չէր տարբերում, երկու րոպեում պատասխանեց ու 20 ստացած դուրս եկավ»,- վկայեց կիրակի օրը քննությանը մասնակցած մի դիմորդ:
Ռիտա Սաղաթելյանը «ցինիզմ» որակեց հանձնաժողովի դեմ նման ելույթները: «20 ստացել են նրանք, ովքեր, իրոք, արժանի էին: Այս ամենը ես համարում եմ ցինիզմ, սեփական տգիտությունը քողարկելու միջոց, ինչի նպատակն է՝ պարզապես ցեխ շպրտել հանձնաժողովի հասցեին: Մեր կոնտինգենտն այն չէ, որ փող աշխատենք նրանց հաշվին: Մեզ չարքաշ մարդիկ են դիմում, նույնիսկ կոլեգաներն այս տարի չեն դիմել, նրանց երեխաներն էլ ուրիշ՝ ավելի լավ տեղեր են ընդունվում»:
Ռիտա Սաղաթելյանը համոզված էր, որ իր գլխավորած հանձնաժողովի կազմում բոլորը պրոֆեսիոնալներ, լավ մանկավարժներ են եւ մեծ հեղինակություն են վայելում բուհական շրջանակներում, ուստի բարոյահոգեբանական վատ մթնոլորտի մասին խոսք լինել չի կարող:
Իրինա Հովհաննիսյան
Նրա վկայությամբ, տիկին Սաղաթելյանը քննության ժամանակ պատուհանին մոտեցած մի դիմորդի ծաղրելով ասել էր` «Կարծում էի, քեզ ուզում ես դուրս նետել», ինչը լուրջ հոգեբանական խնդիրներ էր առաջացրել պատանու մոտ: Նման բազմաթիվ փաստեր էին վկայակոչում նաեւ մյուսները, եւ առավել զայրացած էին ոչ այնքան ցածր գնահատումից, որքան բարոյահոգեբանական մթնոլորտից :
«Քննում էին ու երեխաների վրա ծիծաղում»,- վկայեց քննությունից դուրս եկած դիմորդը,- «Բարոյահոգեբանական մթնոլորտը հենց այդ քմծիծաղն է: Դիմորդի պատասխանը չեն ասում `ճի՞շտ է, թե՞ սխալ: Արհամարհական քմծիծաղ են տալիս»:
Դիմորդներն ու մասնագետները նման կեցվածքը պատահական չէին համարում, գտնելով, որ դա հոգեբանական ճնշման ենթարկելու ձեւ է: Նրանք պատահական չէին համարում նաեւ հանձնաժողովի նախագա հի արդեն սովորական դարձած այն ելույթներն ու հայտարարությունները, թե «դիմորդներն անգրագետ են, քիչ են կարդում, գրականութունից գաղափար չունեն»: Մասնագետները համոզված էին, որ հանձնաժողովի համար նման փաստերն ընդամենը «շիրմա» են եւ հանրության ուշադրությունը շեղելու ձեւ:
«Մեկի պատասխանը լսել ենք. ենթակայական դերբայը ենթադրական եղանակից չէր տարբերում, երկու րոպեում պատասխանեց ու 20 ստացած դուրս եկավ»,- վկայեց կիրակի օրը քննությանը մասնակցած մի դիմորդ:
Ռիտա Սաղաթելյանը «ցինիզմ» որակեց հանձնաժողովի դեմ նման ելույթները: «20 ստացել են նրանք, ովքեր, իրոք, արժանի էին: Այս ամենը ես համարում եմ ցինիզմ, սեփական տգիտությունը քողարկելու միջոց, ինչի նպատակն է՝ պարզապես ցեխ շպրտել հանձնաժողովի հասցեին: Մեր կոնտինգենտն այն չէ, որ փող աշխատենք նրանց հաշվին: Մեզ չարքաշ մարդիկ են դիմում, նույնիսկ կոլեգաներն այս տարի չեն դիմել, նրանց երեխաներն էլ ուրիշ՝ ավելի լավ տեղեր են ընդունվում»:
Ռիտա Սաղաթելյանը համոզված էր, որ իր գլխավորած հանձնաժողովի կազմում բոլորը պրոֆեսիոնալներ, լավ մանկավարժներ են եւ մեծ հեղինակություն են վայելում բուհական շրջանակներում, ուստի բարոյահոգեբանական վատ մթնոլորտի մասին խոսք լինել չի կարող:
Իրինա Հովհաննիսյան